صنوف‌ مزاحم قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش بر انتقال صنوف‌ مزاحم این شهر تاکید کرد و گفت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری فارس: صنوف‌ مزاحم قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم و مسئولین شهرستانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان‌های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان‌ها ایجاد می‌کند و اگر در کنار این مسئله، مغازه‌های حاشیه این خیابان‌ها هم جزو صنوف مزاحم باشند برای این قبیل خانواده‌ها دیگر آسایشی نمی‌ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: همچنین قرار گرفتن این صنوف در کنار مناطق مسکونی، برخی مواقع باعث ایجاد حوادث ناگواری می‌شود که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد که از آن جمله می‌توان به انفجار تانکر سوخت به دلیل جوشکاری در منطقه کارگران اشاره کرد که منجر به کشته و مجروح شدن چند نفر شد.

اردلان‌راد بر انتقال همه صنوف‌ مزاحم که در شهر هستند تاکید کرد و بیان داشت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش تضعیف می‌شود.

وی اضافه کرد: انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر تنها راهکار قانونی است که باید با فراهم کردن زمینه‌ها و مقدمات، در صدد اجرای آن برآمد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم نیز در ادامه این جلسه گفت: مهمترین مشکلات اعضای این هیئت عدم همکاری ارگان‌های مربوط در خدمات رسانی مانند آب، برق و گاز است که از ترغیب و انتقال صاحبان این صنوف به شهرک اصناف جلوگیری می‌کند.

علیرضا بیاتی تصریح کرد: تاکنون هفت هکتار از زمین‌های محدوده راه و شهرسازی در اختیار این شهرک قرار گرفته که مقرر گردیده 180 صنوف مزاحم که توسط مجمع امور صنفی معرفی شده به این شهرک تغییر مکان دهند.

وی نبود اعتبار را مشکل پیش روی انتقال صنوف مزاحم اعلام کرد و اظهار داشت: سود تسهیلات ارائه شده برای این طرح بسیار زیاد است و این امر باعث شده واحدهای صنفی از گرفتن وام استقبال نکنند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم با بیان اینکه شرکت برق از روشنایی معابر شهرک در ساعات شب خودداری می‌کند بیان داشت: افرادی که به این منطقه منتقل می‌شوند صاحبان صنایعی هستند که نیازمند حمایت می‌باشند و در فصل سرما گازرسانی به این شهرک امری ضروریست که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

بیاتی خاطرنشان کرد: شهرک صنوف از سال 90 زمین‌هایی را در اختیار صنوف قرار داده که تا کنون از صد قطعه واگذار شده فقط 20 قطعه ساخته شده و اجبار مجمع در انتقال همه صنوف به این محل الزامی است.

شهردار تفرش نیز در این نشست گفت: صنوف مزاحم و آلاینده خدمات اتومبیل که موجب آلودگی صوتی، زیست محیطی و سد معبر می‌شوند به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صنوف مزاحم در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

میثم صابری خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف است طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها از تاسیس، ایجاد و ادامه فعالیت مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سر و صدا، تولید دود، انتشار عوامل عفونت، تجمع حشرات و یا جانوران می‌کنند در محدوده شهری جلوگیری کند و در صورت نیاز، این واحد‌ها را تعطیل و به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: در قانون این مهم مورد توجه قرار گرفته که اگر پروانه‌ای توسط شهرداری صادر شود دستگاه‌های خدماتی موظف به ارائه خدمات هستند اما ادارات مربوطه همکاری مناسب در این زمینه را اعمال نکرده‌اند.

تبدیل پروانه تجاری به صنعتی، اخطار کتبی به صاحبان صنوفی که تاکنون اقدام به خرید زمین نکرده‌اند و همکاری شهرداری در تامین مسیر مناسب به منظور عبور و مرور و زیرسازی معابر، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مهمترین مشکلات شهر و صنوف مزاحم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |